Alles uit je sales halen wat erin zit. En meer. Dat wil natuurlijk elke salesprofessional. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? De sleutel tot commercieel succes zit hem in het Wheel of Fortune. Hierin draait het om 4 dingen: de klant, de klant, de klant én vertrouwen.
Eerst maar even dit: het Wheel of Fortune is géén Rad van Fortuin. Anders dan bij het rad uit de bekende tv-quiz van vroeger, hoef je het wiel geen zwengel te geven. En je succes wordt ook zeker niet aan het toeval overgelaten. Integendeel, met het wiel dat wij voor salesprofessionals hebben ontwikkeld, houd je je succes in eigen hand. Mits je alle onderdelen ervan doorloopt. Het Wheel of Fortune bestaat uit een as, 3 spaken en de band om het wiel heen. En of je nu net begint in de sales of al een doorgewinterde verkoper bent, al deze onderdelen zijn belangrijk om goede diensten te verlenen en tot (vervolg)aankopen te komen.
Stel de klant centraal
De as van het wiel, datgene waar de verkooppraktijk om draait, is de klant. Stel die klant dus centraal. Dat is natuurlijk een veelgehoorde kreet, zeker onder financieel dienstverleners bij banken en verzekeraars. Maar in de salespraktijk komt het centraal stellen van de klant neer op het volgen van 3 kernprincipes, die je zou kunnen zien als de spaken van het wiel:
Straal vertrouwen uit
Als band rondom de 3 kernprincipes die de spaken van het Wheel of Fortune vormen, ligt het principe vertrouwen. Vertrouwen in jezelf, in je product of dienst en je organisatie. Wil je commercieel succesvol zijn, straal dan op al die punten vertrouwen uit naar de klant.
Je sales tot 50% laten groeien?
Goed om te weten: al onze salestrainingen zijn gebaseerd op het Wheel of Fortune. Ben jij na het lezen van dit artikel gemotiveerd om je sales te boosten? Schrijf je dan vóór 31 maart 2019 in voor een salestraining en krijg het 12 weken-Sales-Grow-Programma cadeau. Met deze unieke combi van training en coaching verdubbel jij je sales gegarandeerd! Bekijk jouw mogelijkheden.
Op Woensdag, 10 April, 2024, 12:17
Effectief en goed leiderschap begint bij diepgaande zelfkennis. Wie ben je en waar ben je goed in? Een antwoord vinden op deze en soortgelijke vragen kan heel uitdagend zijn. De Birkman-methode kan jou helpen om effectief zelfinzicht te vergaren en dit om te buigen naar concrete ontwikkelpunten. De methode wordt al jarenlang toegepast in onze trainingen en Strategisch Leiderschapsprogramma’s. Maar waarom? Marcel van der Loo, directeur van Birkman Nederland, vertelt welke meerwaarde de Birkman-methode biedt en hoe je jezelf verder kunt ontwikkelen met de inzichten uit deze methode.