Menu
BVO logo

Enexis-medewerkers trainen voor de toekomst

Redactie Boertien Vergouwen Overduin

Redactie Boertien Vergouwen Overduin

Op donderdag, 9 augustus, 2018, 18:05

Enexis denkt groot: het bedrijf wil vóór 2020 duurzame energie leveren aan alle klanten. Om die ambitie te realiseren, is ander gedrag nodig van leidinggevenden en medewerkers. Daarom is de organisatie gestart met een transitieprogramma met de metafoor Reizen. Vorig jaar begon de Leiderschapsreis, dit jaar is de Medewerkersreis van start gegaan. Enexis vroeg aan ons de Koffer voor die reis te vullen, zodat de medewerkers goed geëquipeerd en vol vertrouwen de toekomst tegemoet treden.

Koffer met maatwerk

Die koffer hebben wij intussen gevuld met de trainingen Feedback Geven en Ontvangen en Het Moedige Gesprek. Deze trainingen sluiten aan bij het thema ‘Aanspreken om te groeien’, een van de drie gedragsthema’s die Enexis heeft geformuleerd op grond van de leervoorkeuren en –behoeften van de medewerkers zelf. Om zo gericht mogelijk in te spelen op de organisatiedoelstellingen en de leervraag achter het thema, hebben we uiteraard maatwerk geleverd.

High Impact Performance

Feedback Geven en Ontvangen, een van onze standaardtrainingen, biedt een concreet antwoord op de vraag hoe je zo effectief mogelijk met feedback kunt omgaan. De training Het Moedige Gesprek is nieuw. Hierin worden de deelnemers uitgedaagd om het gesprek te voeren dat je het liefst uit de weg zou gaan. In beide trainingen hanteren we de High Impact Performance-aanpak. Dit is een praktijkgerichte methode, waarbij trainer en trainingsacteur zorgen voor een veilige én confronterende leerinterventie, die inzicht biedt in de effecten van het persoonlijk handelen en gedrag.
 
Aangezien Enexis onderscheid maakt tussen medewerkers op MBO- en HBO/WO-niveau, hebben we van elke training twee varianten ontwikkeld. Zo’n 4.000 medewerkers kunnen zich daar vrijwillig voor inschrijven.

Deel dit artikel

Wellicht ook interessant